Vaga d’educació del 24 d’octubre contra la implantació de la LOMCE, el desplegament de la LEC i les retallades.


La FaPaC dóna ple suport a la vaga del 24 d’octubre i crida a les famílies a participar en les manifestacions i actes de protesta convocats per rebutjar la LOMCE i les retallades Barcelona

Des de la FaPaC volem deixar constància del nostre total suport a la convocatòria de
vaga feta pels sindicats d’estudiants i de mestres prevista per al dijous 24 d’octubre. El motiu principal de la vaga és el rebuig frontal al projecte i l’enèssima llei educativa espanyola coneguda com a LOMCE. Tot i que seria positiu un gran pacte social i polític sobre com ha de ser l’educació i que d’aquest pacte sortís l’educació del futur, no es pot dialogar amb qui no té cap mena d’intenció d’admetre una sola proposta aliena a les seves. S’ha vist clar que aquest és el cas de l’actual partit del govern estatal.
Quins canvis pot introduir aquesta llei que ens faci ser tan contraris a la seva aplicació?
• En primer lloc, és una llei innecessària, aliena a criteris científics i pedagògics,
elaborada d’esquenes als professionals de l’educació, d’esquenes a les famílies i
d’esquenes a la gran majoria de la societat.
• Són els prejudicis ideològics d’un sector de l’extrema dreta el principal motor de la
reforma educativa. Així s’explica que es treguin les assignatures d’Educació per la
Ciutadania i Filosofia i, en canvi, es blindi la Religió (introdueix el que demanava la
Conferència Episcopal, una assignatura de religió avaluable i que la seva nota compti a
l’avaluació final). Una societat que expulsa aquestes matèries de l’escola i, en canvi,
incrementa la Religió és una societat en mans de l’integrisme religiós i la intransigència.
Francament, no és aquest el millor camí per als nostres fills..
• Tal com estan ara les coses a nivell d’esmenes pactades, aquest curs seria l’últim de la
immersió lingüística. La LOMCE dinamitarà el model d’escola catalana que hem
construït des del final de la dictadura i que ha contribuït a crear una sola societat
catalana.
• Altra novetat molt negativa és la inclusió d’itineraris diferenciats a l’ESO, de manera
que alguns alumnes als 13 anys ja estaran sentenciats a ser mà d’obra barata per a la
resta de la seva vida. Com era d’esperar, un d’aquests itineraris està previst per als fills
de les classes benestants i per a alguns alumnes brillants, mentre que els fills de les
classes poc afavorides hauran de convertir-se en professionals de feines poc valorades i
menys remunerades. Els fills dels pobres tindran molt difícil poder arribar a la universitat.
La LOMCE suposa la fi del model d’escola com a garant de la igualtat
d’oportunitats i com a instrument de cohesió social.
• Per últim, obre la porta a la privatització de l’educació pública. Les administracions no
garantiran l’oferta de places públiques, deixant que el mercat dirigeixi la planificació de
l’oferta educativa. L’educació passa de ser un dret per a esdevenir un servei a
l’abast sols de qui el pugui pagar. Dóna tractes de favor a les escoles concertades. A
més, retrocedeix en el procés de democratització del sistema educatiu (el consell
escolar passa a ser consultiu), centralitza i estableix la competència entre els centres
educatius, etc.
• En resum: integrisme religiós, classisme excloent i espanyolisme caspós. Tres puntals
per aconseguir un viatge en el temps cap a la postguerra més sinistra.
Davant d’això no podem quedar indiferents i quedar al marge d’una convocatòria com la del dia 24 d’octubre, una convocatòria estatal, on tota la comunitat educativa -des de preescolar fins a universitat- està cridada a defensar una escola pública i de qualitat al servei de la societat i no dels interessos concrets dels sectors privilegiats de la societat.
Cal respondre de manera clara i contundent. La LOMCE suposa un retrocès de més de 50
anys en plantejaments pedagògics, allunya els mètodes científics de l’escola i es guia pel
fanatitsme neocon, ultraliberal i espanyolista.
Cridem a les famílies a participar en les mobilitzacions de protesta previstes el dia 10 d’octubre
-quan el Congrés preveu aprovar la LOMCE-, el cap de setmana del 19 i 20 d’octubre, així com
la vaga del dia 24 d’octubre amb les seves corresponents manifestacions
PEL FUTUR DELS NOSTRES FILLS: NO A LA LOMCE

 

vaga_24octubre

Aquesta entrada ha esta publicada en Mobilitzacions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s