10 RAONS PER PARTICIPAR A LA TANCADA.


Tancada-1

1.- Perquè volem una escola pública de qualitat, que garanteixi la igualtat d’opor- tunitats, respecti els ritmes d’aprenentatge i potenciï les capacitats de cada alumne.

2.- Perquè les polítiques d’austeritat dictades per Europa, encaminades a pagar un deute privat que no és nostre, ja han tingut aquest curs un efecte demolidor: no hem tingut mestres substituts els primers 10 dies lectius; han augmentat les ràtios a les aules; la comunitat educativa ha perdut 3.000 professors i ha guanyat 30.000 alumnes, i han disminuït el número de vetlladores i les hores d’atenció als nens amb necessitats especials. També han augmentat fins un 66% les taxes universitàries i s’han reduït les beques de material i menjador. Cal dir que aquest festí de retallades ha anat acompanyat d’un augment del 5% de la inversió en l’escola privada concertada.

3.- Perquè 1 de cada 4 nens viu sota el llindar de la pobresa i som el país on més han crescut les desigualtats socials. A més a més, Catalunya és la regió europea que menys inverteix en educació respecte la riquesa que genera.

4.- Perquè a Gràcia ja estem patint l’afavoriment del sector privat: les dues últimes escoles bressol municipals són de gestió privada, es tanquen línies a centre públics amb una demanda igual o superior als concertats, i ja no hi ha oferta pública suficient a primària i secundària. Aquesta situació serà molt més alarmant quan el ‘baby boom’ que ara està a primària accedeixi a l’institut, perquè faltaran moltes places i els alumnes hauran de marxar del districte. Per això exigim la construcció de l’escola L’Univers, que porta quatre anys en barracots, i l’IES Vallcarca, paral.litzat des de fa anys.

5.- Perquè la LOMCE, la qual entrarà a tràmit al Congrés les properes setmanes, és un míssil contra el model d’escola catalana, laica, integradora i inclusiva. L’anomenada llei Wert afavoreix els concerts, mercantilitza l’educació, impulsa la religió catòlica i la segregació per gènere i rendiment, i ampara l’exclusió social. També dinamita la democràcia als centres i el model d’immersió lingüística.

6.- Perquè la comunitat educativa no és l’únic sector que pateix la crisi: estan utilitzant la recessió per canviar el model de societat, i estan desmantellant els serveis públics i l’intent d’estat de benestar que teníem. Pel davant s’emporten els drets laborals i els drets socials que deurien assegurar l’accés a l’habitatge, a la sanitat i a la cultura lliure.

7.- Perquè exigim una nova política fiscal que persegueixi i condemni els evasors, i desmantelli els paradisos fiscals, els quals amaguen una tercera part del PIB mundial. Ara per ara, el 90% de la recaptació recau sobre les rentes mitjanes o baixes.

8.- Perquè en les properes setmanes s’aprovaran les nous pressupostos, que inclouran retallades de prop de 2.000 milions, en el millor dels casos.

9.- Perquè davant d’aquesta ofensiva ens resistim a quedar-nos a casa, paralitzats pel desànim o la por. No volem seguir la política pel Telenotícies. Nosaltres volem –i podem- fer política.

10.- Perquè volem dir prou de corrupció i impulsar un nou model de governança que anteposi el benestar de les persones a la bulímia dels mercats financers.

PRINCIPALS PUNTS PER ESTAR EN CONTRA DE LA LOMCEE:

  • La LOMCE posa en qüestió la universalitat del dret a l’educació rebaixant la responsabilitat dels poders públics perquè aquest dret sigui  garantit.
  • No defensa l’educació en els valors comuns d’una societat democràtica marcant una diferenciació escolar de l’alumnat que cursa religió i el que cursa una assignatura alternativa.
  • Promou la segregació escolar de l’alumnat per nivell adquisitiu, amb la promoció del mercat educatiu i de polítiques de competitivitat entre escoles. Promovent la segregació per sexe, per religió, per rendiment escolar… i també, mitjançat una normativa d’admissió d’alumnes que dóna potestat a les direccions dels centres per seleccionar l’alumnat. Ja tenim prou segregació escolar com per incentivar-la amb eines legislatives.
  • Minimitza la participació de la comunitat educativa malgrat que és imprescindible per elaborar un projecte educatiu concret a cada centre o grup de centres. Ignora les directives europees, usurpa competències al govern de Catalunya, anul·la la capacitat d’intervenció dels municipis. La corresponsabilitat és un factor d’èxit en l’educació. Cal tota una tribu per educar un infant.
  • L’aplicació de la LOMCE suposaria una fractura social i la pèrdua cultural en permetre escoles amb llengües vehiculars diferents, o en reduir el pes de la llengua i la cultura catalanes en el sistema educatiu.
  • La LOMCE no avança ni en la formació docent, ni en la promoció de la investigació, ni la transferència de coneixement ni la innovació. Al contrari, la LOMCE s’ufana de basar-se en el “sentido común” del ministre Wert. És inacceptable la selecció i la classificació de les matèries del currículum, els plantejaments organitzatius i de gestió, l’errònia concepció d’autonomia de centres… .

 

Mes info:

Vols saber més sobre la Llei Wert (LOMCE)?

Aquesta entrada ha esta publicada en Mobilitzacions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s